Mlečna cesta – Zelene Doline

Kmetija Knez


Z vsakim opravljenim delom se ustvarjajo sledi, po katerih stopajo nove in nove generacije. Stopali smo po sledeh družine Knez, po domače pri Oblak, in odkrivali tančice njihove življenjske zgodbe.

Danes svojo zgodbo na kmetiji Deželak pišejo Darko, žena Antonija in mama Marija. Mama prihaja iz Jurkloštra. Ko je leta 1979 prišla k hiši, so že oddajali mleko. V mlečni dejavnosti ostajajo še danes. In kot pove Darko: »Tudi v prihodnje nameravamo vztrajati v mlečni dejavnosti, načrtujemo pa še, da bi uvedli vzrejo pitancev.«

Darko je že v otroštvu na svoje rame prevzel odgovornost za kmetijo, saj so z mamo in sestro Ireno kmalu ostali brez očeta. Tako je že pri 12 letih delal v hlevu, na travniku in oral na njivi. Srednja šola ga je popeljala v svet gradbeništva in izučil se je za zidarja. Ker biti zidar in hkrati imeti kmetijo ne gre, se je Darko odločil, da nadaljuje delo svojih staršev.

Začetki pridelave in prodaje mleka na kmetiji Knez so bili skromni. V hlevu so imeli štiri ali pet glav živine, na dan pa so oddajali 20 litrov mleka. Z leti je kmetija rastla in se razvijala. Z mamo Marijo se še živo spominjata začetkov strojne posodobitve, kjer se je izkazala Darkova žilica in želja po nadaljnjem razvoju kmetije. Prvi koraki so bili narejeni za nakup traktorja Fergusona in traktorske kosilnice BSC. Poleg strojne posodobitve so leta 2000 uredili hlev, ki omogoča prosto rejo.

Danes se Darko ukvarja še z dopolnilno dejavnostjo, sečnjo in spravilom lesa. Ljubezen do gozda je začutiti tudi pri najstarejšem sinu Simonu, ki danes šteje komaj 7 let, a z lesom že rad ustvarja. Poleg Simona za otroški smeh na domačem dvorišču poskrbita še Jernej in Martina.

Družina Knez na leta, ki prihajajo, gleda z optimizmom. Skrbno načrtujejo nadaljnje korake razvoja, hkrati pa sledijo in podpirajo usmeritev, da je doma pridelana hrana tudi varna hrana. Zato pristop Mlekarne Celeia k certifikatu Pridelano/proizvedeno brez gensko spremenjenih organizmov in zaveza slovenskemu kmetu pomenita tržno prednost v vedno ostrejši konkurenci. Hkrati se kupci tako lahko zavedajo kakovosti domače, slovenske hrane.